Cumartesi, Eylül 15

Mavi Eğitim; 11.Geleneksel Yönetici Asistanlığı Zirvesi

Yine uzun bir aradan sonra merhaba:)

Mavi Eğitim aracılığıyla katıldığım 11.Geleneksel Yönetici Asistanlığı Zirvesi'nden bahsetmek istiyorum size;

Elite World otel'de saat 8:30'ta kayıt, 9:00'da programın başlaması ile hem çok değerli bir eğitim kurumu, hem değerli meslektaşlarım ve eğitmenler ile tanışmış oldum. Program genel olarak akıcı, geliştirici ve başarılıydı. Gelelim detaylara;

1.Yrd.Doç.Dr.Nuran B.Öztürk - Anadolu Üniversitesi Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Bölüm Başkanı
"Yönetici Asistanlığı Mesleğinde Yeni Trendler"; Geleceğe Yönelik Uygulamalar / İş Yaşamı İçin Yol Haritası"; İş Yaşamında Başarının Sırrı / Açıkçası kendisi programda en merakla beklediğim konuşmacıydı diyebilirim.  Sunumunu slideshowlar ile yaptı, akıcı konuştu. Bana kalırsa bu tarz eğitim programlarında ne istediğinizi ve ne alabileceğinizi doğru ayarlamanız gerekiyor. Beni konu başlığındaki "yeni trendler" kelimesi yakalamıştı ki benim anladığım pinterest tarzı internet üzerinde işimize yarayacak şeyler ile ilgiliydi, ya da yeni bir dosyalama tekniği olabilir. Konu daha çok Yönetici Asistanlığının günümüzde geldiği noktaydı. Kendisinin yazdığı  "Yönetici Asistanlığı" kitabını en kısa zamanda alıp okumak istiyorum. Konuşması sırasında belirttiği gibi daha çok somut başarı hikayelerini okumak yine yapılacaklar listemde.


2.Altan Özen- Eğitmen, Yönetici Koçu /  "Hayat Sizin Kontrolü Kimin?" Hedeflerle Çalışma; Zaman Yönetimi / Öncelikle Altan Özen bir bayan;) (Bu programa katılmadan önce her bir konuşmacıyı tek tek araştırmıştım, kimleri dinleyeceğimi bilmek istiyordum) Kendisinin de konuşmada bahsetmiş olduğu bana göre meditasyonu kendi başıma kaldığım ilk anda yapacağım; evde The Cure dinlerken, en sevdiğim koltuğa oturup, gözlerimi kapatacağım, 10 yıl sonra nerede olduğumu düşleyeceğim, stratejimi belirleyeceğim, gerçekten ne yapmak istediğimi belirlemek, kendimi dinlemek, kendimle dertleşmek için, kendi "ay"ımı bulmak için, bir süre sessizliğe gömüleceğim.

3.Ergun Zoga - Avukat, Danışman, Eğitmen, Türkiye'nin İlk Erkek Sekreteri / "Biyoritminizi Öğrenin Başarıyı Yakalayın"; Biyoritm ve Başarı Hikayesi

Bu adresten kendi bioritm grafiğimi çıkardım, takip edeceğim ve mutlaka bu konuda ayrı bir yazı yazacağım;



4.Sinan Bayraktar- Danışman - Eğitmen / "Kızgın Patron Bahane Dinlemez"; Zor İnsanlarla Sağlıklı İletişim Kanalları Oluşturma Kılavuzu / Konuşmasını dinlemekten en keyif aldığım konuşmacılardan biri oldu kendisi. "Albert J.Bernstein'nın yazdığı "Duygusal Vampirler" kitabını önerdi, bu kitabı da listeme ekledim tabi;) Ve tabi ki Yöneticimin zor ve kolay yanlarını yazarak bir haritasını çıkaracağım, ve tabi ki daha fazla gözlem yapacağım. Tamam, sessiz kalıp 10'a kadar sayacağım, söz;)

5.Necdet Uygurer - Danışman, Advanced Mater Trainer Coach / "Etkin Yönetim Teknikleri"; "Örgütün İçinde ve Dışında Çalışanlarla Yöneticiler Arasında Köprü Kurma, Ekip Oluşturma" / Kendisi konuşmasında iyi not tutana bir kitap hediye edeceğini söyledi, ben not tuttum tabi alışkanlık gereği ama bazen sadece görsel bir diagramın daha etkili olduğu kanısındayım. Kendimi ne sadece çalıştığım şirketin asistanı, ne de dışarıdaki firmalar için çalışıyor sanıyorum, tam ortadaki iletişimi üçe ayırmış ( algı, beklenti, talep) olarak gören, karar alıp veren, insiyatif kullanabilen, her şeyden önce "şahsi" bir stratejisi olan, tam ortadaki, çözüm ortağıyım. / Bu da benim özetim olsun.

6.Özlem Ulusoy - Basf Türk Kimya Ceo Asistanı / "Yöneticinizi Yönetin, Daha Başarılı ve Etkin Kılın;" Üst Yöneticiyi Yönetme" Özlem hanım belki de ilk program başlamadan önce yapılması gerekeni yaptı ve bizlere kısaca kendimizi tanıtmamızı istedi ( Bunun benim için şöyle bir önemi var; zaten hali hazırda Ofishane'nin kuruluş amacı da bu; farklı sektörlerde de olsak, hepimiz aynı gaye için çalışıyoruz, yöneticimizle ortaklık. Bunu nasıl yaptığımızı, aynı dili konuştuğumuz meslektaşlarımızla konuşmak, paylaşmak en güzeli, belki de bu yüzden bu eğitimin en verimli yanlarından biri kahve molalarında ki küçük ama çok verimli detaylardı. Özlem Hanım'da kendi çalışma hayatından örnekler verdi ki bu benim en tercih ettiğim eğitim yöntemi.

7.Gülderen Kutucularoğlu - Coca Cola İçecek Uluslararası Operasyonlar Başkan Asistanı / "Etik Değerlere Bağlılık"; Yönetici Asistanlığında Meslek Etik Değerler" / Konuşmasının içeriği ideal bir asistanın nasıl olması gerektiği ile ilgiliydi; Gizlilik, Dürüstlük, Güven, Sadakat, Sorunluluk, Yeterlilik, İşbirliği, Esneklik, Çok Yönlülük.

8.Nevhiz Süer - Arıkanlı Holding Özel Kalem Müdürü / "Profesyonellik Şartnamesi"; Yönetici Asistanlığında Bireysel Kalite ve İmaj Yönetimi" / Nevhiz Hanım Laoste'nin güzel bir sözünü paylaştı; Mekandaki yaşantıda, 
Düşüncedeki derinlikte, Sevgideki cömertlikte, Sözcüklerdeki gerçeklikte, İdaredeki düzende, Eylemdeki etkide, Doğru zamandaki doğru harekette gösterir.

9.Sibel Gürsel - Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Asistanı / "Kriz Durumunda Etkin Davranış"; Fark Yaratacak Hizmet Anlayışı" / Sibel hanım'ın anlattığı konuda oldukça fazla not aldım, özellikle zor zamanlarımda dönüp bakmam için kendime notlar niteliğinde; Özgüvenli davran, Hislerini belli et, Yere sıkı bas, Hayır demeyi bil, Boyun eğerek özür dileme, Proaktif ol, Takım İçindeki Motivasyonu Sağla gibi...10. Cora, Monique Mcdougle, Adidas Ceo ve Genel Müdür Asistanı / "Yönetici, Asistanından Neler Bekler?"; Yönetici ile Birlikte Çalışma, Asistan ve Yönetici Arasında Etkin İletişim" / Öncelikle bana kalırsa konuşmacılar arasında en samimi, ses tonu yüksek kişiydi, bize daha yakındı, yaşadığı zorluklardan ve çözümlerinden bahsetti, tespitleri yerindeydi, ilk sunumu olmasına rağmen, oldukça başarılıydı.

11. Mehmet Auf - Eğitmen, Yazar, Çocuklar Duymasın ve En Son Babalar Duyar Dizilerinde Senaryo Danışmanı, Senarist ve Oyuncu / "Firmanızın İmaj Unsuru"; Telefonda İletişimin Püf Noktaları" / Günün sonuna doğru, yorulmaya başlamışken, enerjisi ile bizleri kendimize getirdi, hem eğlenceli hem farklı bir sunum yaptı, aslında sohbet havasında geçti ki bende slightlardan daha çok seviyorum bu tarzı, aa bir de kitabı var; "Türkleri İkna Etmenin Yolları".

12.Cumhuriyet Kiper - Tiyatro Oyuncusu / "Beden Dilinin Etkin Kullanımı - Egzersizler Ve Nefes Çalışmaları" / Açıkçası çok eğlendim, ses tonu, duruşu iyiydi, beden dili hakkında oldukça faydalı birkaç tüyo aldım bile;)

On iki konuşmacı da birbirinden değerli ve ilgiliydi, aralarda da sohbet edebildiğimiz konuşmacılarda oldu, bana kalırsa benim küçük notlarım size tüyolar olsun, fazlası için mutlaka bu tarz bir eğitime dahil olun derim ben;



3 yorum:

  1. Canan Hanım zirveden sonra blogunuzu inceledim çok güzel olmuş tebrik ederim. tekrar tanıştığımıza memnun oldum.
    Zeynep Bozdağ (yönetici asistanı)

    YanıtlaSil
  2. Duygu ve düşünceleriniz için teşekkür ederim,bir küçük katkımız olduysa bize sadece mutlu olmak düşer,
    Sinan Bayraktar

    YanıtlaSil
  3. Yönetici Asistanlığı ancak bu kadar kısa ve öz bir şekilde ifade edilebilirdi. Paylaşımınız için teşekkür ederim. Yönetici Asistanlığını saç ayağına benzetmekteyim ve denge noktasında durabilmenin mesleğimizin vazgeçilmez unsurlarından olduğuna inanmaktayım. Ayşe YILDIZ

    YanıtlaSil

Sende Yaz!