Pazartesi, Nisan 2

Akıllı Telefonlardaki Tercihiniz?

Araştırmalarıyla özellikle bilgisayar ve mobil cihaz pazarının nabzını tutan  International Data Corporation (IDC) , bu kez dünyadaki kişisel bilgisayar ve akıllı cihaz sayısının 1 milyara dayandığını bildirdi. Rapora göre cihazların yarısını cebimizdeki  akıllı telefonlar oluşturuyor. Bu haberin kaynağı için en sevdiğim sitelerden birine gitmek için tık tık. Akıllı telefonlar hayatımın önemli bir parçasını oluşturuyor, hatta en yakın iş arkadaşım, cüzdanımdan önce çantama atmam gereken eşyam, parçam olmuş durumda, özellikle ofis dışında ise kurtarıcım ama hangisini seçmek gerektiği konusu bana kalırsa tamamen işinizin içeriği ile ilgili. Mesela çok hızlı bir mail trafiğiniz varsa Blackberry'nin "push mail" özelliği öne çıkıyor, yazma konusunda ise klavyesinin olması büyük avantaj, bbm ile sınırsız konuşma ve hızlı iletişim sağlama gücü ücretsiz, ancak internette search yapıyorsanız ve bunun gerçekten hızlı olması gerekiyorsa ben tercihimi IPhone'dan yana kullanıyorum. Blackberry flash player'ı desteklemiyor, yani bir çok videoyu izleyemiyorsunuz, eğlenceli bir telefon olmadığı kesin ama tam iş için diyebiliriz, ne dersiniz? Bu arada IPhone'nun resim ve video kalitesi ve hızı tartışılmaz. Belki en çok işinizin niteliğine göre seçim yapmanız gerkiyordur. Benim asistanlık yaparken kullandığım telefonun markası ise gelen maillerdeki soruların başını oluşturuyor. Şöyle ki ben her ikisini de kullanıyorum, iki telefonum var ve iş durumuma göre IPhone ya da Blackberry kullanıyorum, birisini seç derseniz application'larını düşününce, online check in, uçak-tren vb. bilet alınması, mail order formları vb. için tercihim IPhone olurdu. Siz hangi akıllı telefonu elinizden düşür müyorsunuz?

3 yorum:

  1. Bende bir IPhone kullanıcısıyım ve beni ekranının büyüklüğü cezbediyor. Bu arada gerçekten çok güzel bir blog Ofishane, ellerine sağlık;)

    YanıtlaSil
  2. Ben de Blackberry Torch 9800 kullanıyorum. Neden derseniz? Iphoneda ekrana yazmak zor geliyor. O yzüden hem dokunmatik ekran olsun hem de tuşu olsun istedim. Ama şu tür problemlerim var. Bu modelde kitlenme sorunu var, pek çok kişi de aynı sorunu yaşamış. Bir de pdf dosyaları açmıyor paralı prog indirmek lazım. Oysa alt model Bold'da bedava. Resim kalitesi iyi 5 mp ama Iphone 4S ise 8 mp imiş. Sanırım ileride Iphone 4 serisini deneyeceğim.
    Iphonelara kızmamın bir sebebi de şu: herşey apple için ticari. Kulaklığı, şarjı özel. Itunes olmadan herhangi bir bilgisayara bağlayıp veri aktarmak imkansız. Bu açıdan BB daha pratik.

    YanıtlaSil

Sende Yaz!