Cuma, Mart 2

Bilge Adam / Bilgi Yönetimi ve Raporlama Uzmanlığı

Geçen sene, kendimi geliştirmek adına Bilge Adam'ın programlarından 300 saat'lik "Bilgi Yönetimi ve Raporlama Uzmanlığı" eğitimine katıldım. Bu konu ile ilgili forumlarda memnun kalıp kalmadığıma dair, oldukça fazla soru alıyorum. Özetle evet, gerçekten çok fazla şey öğrendim. Klasik kullanmış olduğumuz word, excel, outlook, power point programları ile başlıyor ancak sonrasında excel'de VBA, MACRO ile son buluyor ki, bu size oldukça geniş bir raporlama uzmanlığı sunuyor. Gerisi tabi ki, her zamanki gibi sizin verilen projeleri yapmanıza, çalışmanıza, öğrendiklerinizi uygulamanıza kalıyor. Bildiğim kadarı ile benim 300 saat'lik almış olduğum kurs artık 200 saat olarak veriliyor ya da böyle bir opsiyon var; 20 saat "bilişim sistemleri ve teknolojilerine giriş" / 80 saat "Microsoft Office uygulamaları" / 60 saat "Microsoft excel ile analiz ve raporlama" (Microsoft excel 2007 ile formüllerin kullanımı, makrolar ve VBA) / 40 saat "Microsoft Access ile veritabanı yönetimi" (Form tasarımı, rapor yaratma).



Açıkçası ilk 100 saat sıkılabilirsiniz ya da yeni şeyler öğrenebilirsiniz, programları satın almadan önce seviyenizi belirlemeleri konusunda ısrarcı olmanızı tavsiye ederim. Ben ne kadar biliyorum desem de ufak ama bana zaman kazandıracak şeyler öğrendim, sonraki makro ile başlayıp VBA ile devam eden kısımlarda öğrendiklerim bana günlük işlerimde oldukça hız kazandırıyor. Bu çalıştığınız sektörede bağlı olabilir, ben finans sektöründe çalışmaya başlayınca böyle bir eğitime ihtiyaç duydum, bundan öncesinde duymamıştım. Şimdi eğer düz yazı yazmıyorsam, mutlaka işlerimi excel'de yapıyorum. Anlam karmaşalarını aza indirgiyormuş gibi geliyor bana. Sorulardan bir diğeri de, kursa hafta içi mi, hafta sonu mu, sabahçı mı yoksa öğlenci mi gittiğim ile ilgili. Açıkçası ben mesaiye kaldığım zamanları düşünerek, işime fayda sağlaması için gittiğim kursun bana zarar vermemesi için hafta sonları, sabah erkenden gitmeyi tercih ettim ki günün kalan kısmını daha iyi değerlendirebiliyim. Yine de bu ve buna benzer tüm eğitimlerin, kişiye özel olmadığı sürece, eksikleri ya da fazlalıkları olacaktır, bir terzi gibi üzerinize en uygun elbiseyi biçmek için sizin kendinizi, kapasitenizi, çalışmalarınızı bilmeniz ve bolca pratik yapmanız gerekiyor .

4 yorum:

  1. Çok güzel bi blog oldu bu.. Çok güzel yazılar var. Yeni bilgiler öğreniyoruz, kendim açımdan söylersem okuyabildiğim yazılarda sürekli bi şeyler katıyorum kendime... Ama daha doğru düzgün baştan sona okuyamadım.. Bu blogun çok daha iyi yerlere gelmesi gerekiyo bence..

    YanıtlaSil
  2. BİS, bunu senden duymak keyif verdi bana;)Yazmaya devam...

    YanıtlaSil
  3. Ben de bugün Bilge adam'a görüşmeye gittim. Uçuk bir fiyat söz konusu. 200 saati 7.400 tl. Benim bütçeme göre fazlaydı, bu yüzden üzüntüyle geri döndüm. Bölümüm bilgi ve belge yönetimi, yani veritabanı veri girişleri ile ilgili olan pozisyonlarda işime yarayacaktı. ÖZellikle exel ve access lazımdı... Şimdi ne yapacağım bilmiyorum. Halk eğitimler ne kadar yeterli gelir bu durumda..
    Yazınız için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  4. 200 saati 7400 tl mi? Ben hic bosuna gorusmeye gitmeyeyim o zaman. Bir excel kitabi alip kendim calismam daha iyi.

    YanıtlaSil

Sende Yaz!