Perşembe, Mart 15

Planlama

Zaman yönetimi, iyi bir planlama ile başlıyor ve hatta temelini oluşturuyor, diyebilir miyiz? Bence kesinlikle diyebiliriz. Zaman ölçmesi ve değerlendirmesi bakımından hem geçerli hemde geçersizdir aslında. Yapmamız gereken işten bizi alıkoyacak, oyalayacak şeyler ile ilgilenirken geçersiz, önemli ve zaman kısıtlaması olan durumlarda ise geçerli olacaktır. Bana kalırsa zaman yönetiminin baş düşmanı ise ertelemek. Ömer Hayyam'ın çok güzel bir sözü var; "Bir işi yapmak için yarını bekleme, bugünde dünün yarını değıl mi?" Ben zaman yönetimini yapmayı da zamanla öğrendim açıkçası, elbette katıldığım seminer vb. faydaları oldu ancak, pratiğini kendi çalışma prensiplerinize uydurarak bulabilirsiniz. Günün hangi saatlerinde motivasyonunuz daha yüksek, sabah ofiste uyuyanlardan mısınız, ya da öğle tatilinden sonra rehavet çökenlerden misiniz yoksa kahvemi içmeden ayılamamlardan mısınız? İnsan yine en iyi kendini bilir, kendi kapasitesini bilir, kendini tartabilir? Gereksiz işler, önünüzde birikiyorsa ve sadece "hayır" diyemediğiniz için amacınıza ulaşamıyor ve bundan mutsuzluk duyuyorsanız, buna ancak yine siz "dur" diyebilirsiniz. Kendinize bir çalışma disiplini edinmeniz gerekecektir. Bir yöneticimin öğüdü ile beni gün içinde oyaladığını düşündüğüm işleri yazarak, beni oyaladıkları zamanı not ettim, bu daha çok diyet öncesi her yediğinizi yazmanıza benziyor, günün sonunda ne kadar gereksiz şey yiyip, ana öğünleri kaçırdığınızı gözler önüne seren bir liste ile karşılaşıyorsunuz ve sonuçta hala açsınız, hala yapacak işleriniz var ama yorgunsunuz. Masa düzensizliği, ofis ekipmanlarını etkin kullanamama, dosyalamanın dikkatli yapılmamış olması, erteleme gibi bir çok etken, zaman yönetimini doğru yapamamızı sağlayabilir. Bunlara dur demek, önüne geçmek ise elimizde. Sadece düşünerek değil de, artık harekete geçerek işleri bitirmeye ne dersiniz? Planlama yapmaya başlayarak kollarımızı sıvayabiliriz o halde;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sende Yaz!